Filmy surrealizm, na podstawie powieści, relacja matka-córka

Przeszukaj katalog

Zestawienie najlepszych i najpopularniejszych filmów w których występuje surrealizm, na podstawie powieści, relacja matka-córka. Zobacz zwiastuny, oceny, oraz dowiedz się kto reżyserował i jacy aktorzy występowali w tych filmach.

Dwoje zakochanych ludzi ucieka przed wynajętym płatnym zabójcą oraz policją.
Film opowiada historię czwórki rodzeństwa - Łucji, Zuzanny, Edmunda i Piotra - które odnajduje drogę do tajemniczej krainy Narnii zamieszkałej przez mityczne stworzenia i mówiące zwierzęta. Bramą do tego niezwykłego świata okazuje się stara szafa w wiejskim domu należącym do nieco dziwacznego Profesora. Narnia od stu lat znajduje się we władzy złego czaru, a jej mieszkańcy żyją w ciągłym strachu. Dzieci pomagają prawowitemu władcy - Lwu Aslanowi - pokonać Białą Czarownicę, która zamieniła bajkową Narnię w kraj zła i wiecznej zimy.
Zwariowane lata 70, początek epoki rock and rolla i rewolucji seksualnej. Małe, katolickie miasteczko gdzieś na południu Irlandii. Tutaj zaczyna się historia młodego chłopaka z niebanalnym podejściem do świata i siebie samego. Urodzony w niewłaściwym miejscu i czasie, porzucony jako niemowlę na schodach kościoła, Patrick od najmłodszych lat wprawia w konsternację swoich bliskich i konserwatywne otoczenie – największą frajdę sprawia mu przymierzanie sukienek wychowującej go macochy. Kiedy w miasteczku zabraknie miejsca dla jego ekstrawagancji, Patrick wyruszy w zaskakującą i nieoczekiwaną podróż do serca Londynu, gdzie być może uda mu się znaleźć to, czego tak usilnie szuka...


Japonia, czas niedalekiej przyszłości. Kryzys gospodarczy doprowadza do wzrostu przestępczości i anarchii wśród młodzieży. W tej sytuacji rząd wprowadza przeznaczoną dla uczniów ustawę Battle Royale. Na jej mocy raz do roku studenci jednej klasy zostają osadzeni na bezludnej wyspie i zmuszeni do niesamowicie okrutnej gry. W ciągu trzech dni, korzystając z różnych broni, muszą pozabijać pozostałych kolegów z klasy. Zasada jest prosta: może przeżyć tylko jedna osoba...

Stalker

7,3
W małej, rosyjskiej miejscowości, miało kiedyś miejsce lądowanie kosmitów. Kosmici już się wynieśli - po ich lądowaniu powstał obszar, zwany Strefą, obszar, który rządzi się własnymi prawami, każdy może do niego wejść, ale nie każdy zdoła go opuścić. Po Strefie oprowadzają ludzi Stalkerzy. Jeden z nich ma za zadanie wprowadzić do strefy dwóch ludzi - Pisarza i Profesora. Pragną oni dotrzeć do tajemniczego miejsca, istniejącego w samym środku Strefy, gdzie człowiek może spełnić swoje najskrytsze marzenia. Wędrówka jednak może okazać się arcytrudna...

Tarzan

7,2
W dzikiej afrykańskiej dżungli gorylica znajduje osierocone dziecko. Mimo, że przywódca stada, stary i mądry Kerchak jest przeciwny przyjęciu "bezwłosego dziwactwa" do grona gorylej rodziny, uparta Kala adoptuje chłopca i wychowuje go jak swoje własne dziecko. Tarzan dorasta razem ze swoim rówieśnikiem, wesołym małpiątkiem o imieniu Terk i uroczym słonikiem - Tantorem. Uczy się sztuki przetrwania, rozwija w sobie zwierzęce instynkty i niezwykłe dla ludzkiego rodzaju umiejętności - skacze po drzewach jak najprawdziwsza małpa, pływa jak ryba i walczy jak lew. Gdy niespodziewanie spotyka innych przedstawicieli swego gatunku - niby takich samych a jednak tak bardzo się różniących - dwa światy przenikają się i Tarzan zakochany w pięknej Jane musi dokonać trudnego wyboru - do którego z nich chce tak naprawdę należeć.

Viridiana

7,5
Viridiana (Silvia Pinal) jest młodą zakonnicą mieszkającą w klasztorze, jeszcze czekającą na złożenie ślubów. Na niedługo przed tym wydarzeniem zostaje zaproszona do siebie przez długo niewidzianego wuja (Fernando Rey), który opłacał dotychczas jej pobyt w klasztorze. Namówiona przez siostrę zakonną, postanawia po raz ostatni przed ślubami spotkać się ze światem "zewnętrznym" i odwiedzić mężczyznę. Po kilkudniowym pobycie jednak, okaże się, że pobożna dziewczyna żyjąca w wyimaginowanym, idealistycznym świecie wiary chrześcijańskiej, będzie musiała przedefiniować swój światopogląd.
Paryż, 1922 rok. Ciężko chory Marcel Proust (Marcello Mazzarella), którego dni są policzone, kończy swe monumentalne dzieło "W poszukiwaniu straconego czasu". Na łożu śmierci przegląda zdjęcia. Pamięta swoje życie. Ale postacie rzeczywiste mieszają się z postaciami z fikcji. A fikcja stopniowo zyskuje pierwszeństwo przed rzeczywistością. Oto odwiedza Gilbertę (Emmanuelle Béart), swoją miłość z dzieciństwa, teraz żonę Saint-Loupa (Pascal Greggory). Marcel słucha wynurzeń Gilberty, ale jednocześnie powracają do niego inne wspomnienia. Z zakamarków pamięci wynurzają się kolejne osoby: baron de Charlus (John Malkovich), księżna Oriane (Edith Scob), pani Verdurin (Marie-France Pisier) i Odette (Catherine Deneuve).
W pociągu z Montrealu do Vancouver następuje spotkanie dwóch osób: Catherine (Valérie Kaprisky) młodej kobiety w towarzystwie siedmioletniej córki, niedawno opuszczonej przez kochanka, i Vincenta (Jean-François Pichette), technika elektroniki, który jedzie do swojej kochanki ...
Słowa kluczowe

Proszę czekać…